Ugrás a fő navigációra Ugrás az oldal navigációjára Ugrás a tartalomra All 3M.com Site Map

Környezettudatos szemlélet az épületüzemeltetésben

30/06/2013

A környezetre gyakorolt hatásunk napjainkban egyre inkább előtérbe kerül, az épületek tulajdonosai, üzemeltetői is egyre inkább hangsúlyt helyeznek arra, hogy épületeiket fenntarthatóbbá tegyék, ugyanakkor a költségeket is szem előtt tartsák. Jó látni, hogy egyre többen vannak azok, akik előnyben részesítik azokat a beszállítókat, akik támogatják a „zöld” kezdeményezéseket.

A 3M híres az egyre inkább környezetbarát megoldásairól, Scotchgard™ és Scotch-Brite™ termékek kiváló teljesítménye és tartóssága teszi igazán költséghatékony megoldásokká őket. Ennek elismeréseként 2011-ben a vállalat második helyezést ért el az Interbrand’s Best Global Green Brands’ eseményen a közönség szavazata és a termékek teljesítménye alapján.

„A 3M-nél már rég felismertük, hogy ami védi a környezetet, az akár az üzletnek is jövedelmező lehet.”- mondja Richard Jones a Padló- és felületápolási termékek üzletágának piacfejlesztési menedzsere. „A fenntarthatóságért tett erőfeszítéseink három alapelvre fókuszálnak: az ökológiai lábnyomunk csökkentése, a társadalmi felelősségvállalás és a 3M vállalat növelése olyan termékek létrehozásával, amelyek segítik a vevőinket a saját fenntarthatóságuk megvalósításában.

Minden 3M termék végigmegy egy ún. „termékciklus vizsgálaton”, amikor minden folyamat - az anyagfelhasználástól a szállításon keresztül a megsemmisítésig – meghatározásra kerül. „Minden környezeti, egészségügyi és biztonsági hatást figyelembe veszünk, amelyeket a termék életciklusa során végigjár - mondja Jones. A 3M-nek már sikerült bebizonyítani, hogy a fenntarthatóság és a költségmegtakarítás nem zárják ki egymást.

Közismert tény, hogy a takarítási költségek kb. 70-80%-át a munkadíj teszi ki, tehát a legnagyobb ráfordítást nem az anyagok ára jelenti, de hatással van a teljesítményre és a termelékenységre. Ha a Scotchgard™ padlóbevonat példáját vesszük, csupán csak kétszeri használatot igényel egy évben, szemben a hagyományos padlóbevonatolási folyamatokkal, melyet 4-6 alkalommal kell ugyanennyi idő alatt megismételni. A karbantartási idő és a vegyszerek használatának csökkentésével az első évben közel 35%-ot, a következő években kb. 60%-ot lehet megtakarítani a működési költségeken az akril termékekkel összehasonlítva.

Másik példaként említhetjük a Nomad™ Aqua típusú szennyfogó szőnyegeket, amik hosszantartó védelmet biztosítanak, a szennyeződés és nedvesség 80%-át felfogják már a bejáratnál, mindezt rendkívül alacsony költségbefektetésért. Hátlapjuk ftalát-mentes PVC, ráadásul szerkezetük évekig tartós marad, nincs szükség gyakori cserére. A kölcsönzött lábtörlővel ellentétben nem igényelnek mosást és vegyszerhasználatot. Emellett nincs szükség arra, hogy a tisztítóból hozzák-vigyék, így segítenek csökkenteni az energiafelhasználást és a CO2 kibocsátást.

Lehetünk-e még ennél is környezetkímélőbbek? Törekszünk rá! A Nomad™ Öko szőnyeg 96%-át újrahasznosított anyagokból készítettük, az alapanyagát PET-palackok és autókerék abroncsok adják. Az eredmény egy nagyon jó szennyfogó képességű, csúszásmentes beltéri bejárati szőnyeg lett.

Egyre növekszik azoknak a takarító cégeknek a száma, akik az ügyfeleiket a fenntarthatóság és a környezettudatosság kérdésével szembesítik. „Egy takarítással foglalkozó vállalkozó érdeke, hogy nőjön az üzlete, az ő elsőszámú prioritásuk a vevők megtartása, meggyőzése és az igényeik kielégítése. Vagyis ha a vevők aktívan támogatják a fenntartható kezdeményezéseket, segítsük elérni a céljaikat azzal, hogy bebizonyítjuk, hogyan teheti a környezettudatosság az ő költségeiket is alacsonyabbá.

 

 

Információk

Kapcsolatfelvétel